Missionskyrkan i Mullsjö

logotyp

Scout – Inlägg

• Scout – Vårterminen 2021

Nu den 26 januari 2021 kommer vi börja vårens scouttermin! Välkomna alla gamla och nya scouter till denna termins variant av scout. Vi kommer hela tiden vara utomhus, men vi har också bestämt oss för att minska gruppens storlek genom att det är scout varannan gång för de olika patrullerna. Detta för att minska risken för smittspridning av Covid-19.

OBS!!
    Vi samlas på simhallens parkering den 26:e och glöm inte att ta med pulka, hjälm och matsäck!

Våren 2021 – Scoutprogram för patrullerna Råttan, Tigern och VargPuman

Våren 2021 – Scoutprogram för patrullerna Lejonet, Lodjuret och Fladderräven

• Scouthajk – Kanot-20

På lördagen den 26 oktober drog årets hajk igång! Vi sov i tält vid Nyhem natten mellan den 26 och 27 september. Scouterna samlades på två olika platser för att sedan ta sig till lägerplatsen tillsammans. De yngre scouterna samlades vid Nykyrka kyrka kl. 10.00 för att sedan vandra tillsammans i patrullerna till hajkplatsen med olika uppgifter under vägen. De äldre scouterna möttes istället vid Stråkens båtplats kl. 10.00 för att paddla kanot fram till lägerplatsen. Under vägen så fikade vi tillsammans och åt också mat tillsammans i de olika gruppindelningarna.

När vi väl kom till lägerplatsen var 3 tält uppställda, men några av oss hjälptes åt med att resa de tre sista tälten, medans de som ville fick gå med sin patrull och prova på att paddla. Under tiden blev det också lekar, medans andra mest tog det lugnt. Efter ett tag började det lagas mat för kvällen. På kvällen hade vi också ett väldigt roligt lägerbål innan vi gick och lade oss i våra patrullindelade tält (för att minska människor som sov tillsammans).

På söndagsmorgonen fick vi frukost innan föräldrarna började komma för att hämta oss allihopa och vi fick hjälpas åt att riva tälten och packa ner allt på kärran hem. Kanoterna hade redan körts tillbaka på lördagen.

På grund av Covid-19 så blev sommarens läger inställt, vilket alla scouter tyckte var väldigt tråkigt, så nu såg vi alla fram emot att äntligen få sova ute och ha roligt tillsammans!

Equmeniascouter – Alltid Redo
    2020-10-01